Lawyersinfo_MainPic מרכז מידע משפטי
Lawyersinfo_MainPic מרכז מידע משפטי
פנייה לייעוץ אישי



    איזה דרכון נחשב לטוב ביותר בעולם ?

    בשנים האחרונות ניתן לראות עליה תלולה ב"תחרות" בין מדינות העולם השונות, בבחינת מי מהמדינות מספקת יותר הטבות ותנאים לאזרחים חדשים, באיזו מדינה כדאי להשקיע כספים או לפתוח חברות ועסקים, ליצור מקומות עבודה או אפילו היכן כדאי להתגורר וללמוד.

    התשובה לשאלה "איזה דרכון נחשב לטוב ביותר בעולם" אינה חד משמעית ובעצם נשאלת השאלה, איזו אזרחות של איזו מדינה הינה הכי טובה בעולם וניתן לראות כי מענה לשאלה זו הינו תלוי אדם ורצונו הפרטי עבורו ועבור בני משפחתו, עתידו ויכולותיו.

    איזה דרכון נחשב לטוב ביותר בעולם ?

    תוכן עניינים

    הדרכון הטוב ביותר בעולם – לפי "מדד הנלי ושות' לדרכונים"

    "מדד הנלי ושות' לדרכונים" הינו גוף בינלאומי אשר מידי 3 חודשים מדרג את הדרכונים הטובים בעולם (מבין המדינות המחזיקות בדרכונים) בהתאם לקריטריונים מסוימים כאשר העיקרי שבהם, הינו "חופש התנועה" בין מדינה למדינה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כלומר ולפי מדד הנלי, ככל שדרכון של מדינה מאפשר כניסה ליותר מדינות אחרות ללא צורך באשרת כניסה לאותה המדינה (וויזה), תהיה אותה מדינה מדורגת במקום גבוה יותר באותו מדד והדרכון שלה ייחשב לטוב וחזק יותר.

      הדרכון הסינגפורי – הטוב ביותר לפי מדד הנלי (נכון ליולי 2023)

      ביולי 2023 פורסם המדד לפיו, מדינת סינגפור הינה במקום הראשון בדירוג זה שכן, הדרכון שלה מאפשר כניסה ל – 192 מדינות ללא אשרת כניסה.

      אמנם סינגפור הינה מדינה הנהנית מכלכלה חזקה, מיסים נמוכים ותנאי עבודה ורווחה מיטיבים לאזרחיה וכן, כניסה חופשית לכל מדינות אסיה אך חשוב לדעת, כי מי שמחזיק באזרחות סינגפורית בהכרח יוותר על אזרחותו הראשונה שכן, סינגפור אינה מאפשרת בהחזקת אזרחות כפולה (!).

      הדרכון האירופאי – טוב באותה מידה

      אמנם הדרכון האירופאי אינו מצוי במקום הראשון במדד הנלי זה, אך מצוי במקומות מצוינים לא פחות, כך למשל במקום השני נמצא הדרכון הספרדי, האיטלקי והגרמני המקנה כניסה ל – 190 מדינות ובמקום השלישי נמצא בין היתר את הדרכון הצרפתי והאוסטרי עם כניסה ל -189 מדינות.

      הדרכון האירופאי אינו מצוי במקום הראשון במדד הנלי זה, אך מצוי במקומות מצוינים לא פחות

      בעבור הישראלים אין ספק כי הדרכון האירופאי הינו אטרקטיבי הרבה יותר, הן מבחינת התנאים להוצאת אזרחות במדינות האיחוד (הנגישים יותר לישראלים ויהודים רבים) והן מבחינת שפע הזכויות וההטבות הניתנות לאזרחי מדינות האיחוד.

      המסקנה ? הדרכון הטוב ביותר – לפי צרכים אישיים

      כאשר אדם מבקש לעצמו אזרחות נוספת, עליו לשאול עצמו לאילו צרכים מבקש הוא את אותה האזרחות והיכן יכול להוציאה בקלות יחסית – האם לצורך ביטחון כלכלי או תעסוקתי ? האם לצורך פיתוח עסקי והשקעות כספיות בנדל"ן ? האם לצורך האפשרות להתגורר במדינה אחרת ?

      1. אם לצרכים עסקיים גרידא :

      אם אדם מבקש חירות עסקית כלכלית וניצול הזדמנויות עסקיות ברחבי העולם – כדאי שימקד עצמו שכן, אם מדינות אסיה הינן הרלוונטיות לו, אזי הדרכון הסינגפורי אכן הטוב בעולם אך אם מדינות האיחוד או אחרות, יכול להוציא דרכון אירופאי מבלי לוותר על אזרחותו הנוספת.

      1. אם לצרכים אישיים :

      אדם המבקש ביטחון אישי, תעסוקתי ועתיד טוב או אחר יותר לו ולבני משפחתו – יכול לעשות זאת על ידי הוצאת אזרחות באחת ממדינות האיחוד האירופאי וקבלת דרכון אירופאי המקנה הטבות רבות לאזרחיה (תעסוקה, רווחה, לימודים גבוהים, תנאים סוציאליים ועוד).

      בשורה התחתונה, נראה שאין רק דרכון אחד שהינו "הטוב ביותר בעולם". כיום יש אזרחויות רבות המעניקים למחזיקים בהן זכויות רבות ואופציות נרחבות לשפר את חייהם האישיים, העסקיים או המשפחתיים.

      ולכן, הדרכון הטוב ביותר בעצם, יהיה זה הטוב ביותר עבורך ועבור הרצונות, השאיפות וכמובן, היכולות שלך, בשקלול פרמטרים נוספים כמו היכן יוכל אדם להוציא אזרחות במהירות וביעילות המקסימלית.

      *המידע המשפטי המופיע באתר מידע משפטי lawyersinfo לא מחליף ייעוץ אישי אצל עורך דין, אין לראות בו כדי המלצה משפטית או חוות דעת. העושה שימוש באמור באתר, עושה זאת על דעת עצמו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9974772 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף