Lawyersinfo_MainPic מרכז מידע משפטי
Lawyersinfo_MainPic מרכז מידע משפטי
פנייה לייעוץ אישי



    ענייני ירושה: אחד היורשים מסרב למכור את חלקו בדירה

    תוכן עניינים

    איך יודעים אם קיימת דירה בעיזבון?

    בכדי לבדוק האם למנוח הייתה דירה בבעלותו ישנם שני ערוצים מרכזיים שבהם ניתן לבצע את הבירור. אולם פעמים רבות הגישה למידע מותנית בקבלת הוראה שיפוטית מצד בית המשפט לענייני משפחה.

    כפי שפורסם בפורטל ירושות וצוואות, את המידע אודות הדירה ניתן לקבל בד"כ על ידי עורך דין לענייני ירושה שבודק באחד משני ערוצים:

    • אגף מיסוי מקרקעין ברשות המיסים
    • רשם המקרקעין

    מכירה של דירה שירשו יחד מספר יורשים

    אחד מהמקרים המורכבים והסבוכים ביחס לירושות הוא כאשר מודבר בדירה שיורשים מספר יורשים יחד, לא פעם מצב זה יגרור מחלוקות בנוגע לאופן ההתנהלות הראוי והמקובל ביחס לדירה.

    ישנן אפשרויות שונות לניהול הנכס המשותף. ניתן לבחור להשאיר אותו בבעלות משותפת תוך חלוקת אחריות להסדרת ענייני הדירה, מכירה לאחד האחים או פתרונות נוספים.

    כאשר מחליטים להעביר את הבעלות על הדירה לגורם חיצוני או לאחד האחים הדבר דורש את הסכמתם של כל השותפים בנכס, לכן אי הסכמה של אחד מהיורשים תעכב את המכירה עד להסכמתו או להגעה להסדר אחר.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      העברת בעלות בדירה שהתקבלה בירושה

      העברת הדירה בטאבו לידי היורשים יכולה להיעשות רק לאחר שיש בידיהם צו ירושה או צו לקיום צוואה. הצו לפי רוב יהיה מקוון ויועבר לטאבו- לשכת רישום מקרקעין.

      בכדי לבצע את ההעברה באופן סופי על היורשים למלא בקשה להעברת הבעלות ולהגישה לטאבו באופן מקוון.

      פירוק שיתוף

      הליך של פירוק שיתוף על מקרקעין או על דירה נועד למנוע מצב שבו מספר בעלי זכויות קשורים יחד ומנועים מביצוע פעולות שלדעתם ראוי לבצע בנכס, שהרי ללא הסכמתם של בעלי הזכויות האחרים פעולתם אסורה.

      אחד המקרים הנפוצים ביותר של ביצוע פירוק שיתוף, מסביר עורך הדין איתן ליפסקר, הוא כאשר מספר יורשים קיבלו דירה מעיזבון לבעלות משותפת.

      יורשים יבצעו הליך מסוג זה בדרך כלל כאשר נקלעו למחלוקות או לאי הסכמות ביחס להתנהלות הרצויה עם הדירה.

      בכדי למכור או להשכיר דירה יש לקבל הסכמה של כל בעלי הזכויות.

      אם אחד היורשים מעוניין למכור את הדירה אך יורש אחר רוצה להשכירה- ללא ביצוע פירוק שיתוף שניהם לא יוכלו להפיק מהדירה את הרווח שחפצו להפיק בעוד ביצועו ינתק את הקשר הקיים ביניהם ויאפשר לכל אחד לפעול כרצונו עם חלקו מהעיזבון.

      ביצוע הליך פירוק שיתוף בין בני משפחה עלול ליצור מתחים ולפגוע בקשרי המשפחה, על כן חשוב שהליך זה יבוצע מתוך הסכמה.

      באם בוצע ההליך בהסכמה ניתן לחתום יחד על הסכם פירוק שיתוף בהתאם לקבוע בחוק המקרקעין. אולם, כאשר לא התקבלה הסכמה על ביצוע הפירוק, יכול הצד המעוניין בפירוק להגיש תביעה לפירוק השותפות.

      במצב של תביעה דרך החלוקה המועדפת היא או חלוקה בעין או רישום בית משותף. אפשרות שלישית היא מכירת הנכס לכונס נכסים.

      *המידע המשפטי המופיע באתר מידע משפטי lawyersinfo לא מחליף ייעוץ אישי אצל עורך דין, אין לראות בו כדי המלצה משפטית או חוות דעת. העושה שימוש באמור באתר, עושה זאת על דעת עצמו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9974772 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף