Lawyersinfo_MainPic מרכז מידע משפטי
Lawyersinfo_MainPic מרכז מידע משפטי
פנייה לייעוץ אישי



    תשלומי הפיצויים הגבוהים ביותר שניתנו בגין רשלנות רפואית

    סקירה של תשלומי פיצויים גבוהים במיוחד שניתנו בגין רשלנות רפואית יכולה ללמד אותנו על החשיבות אותה מקנה בית המשפט לנושא. בעוד בתחומים משפטיים אחרים הדרישה ברוב המקרים היא לאחריות אישית של הנתבע, ברשלנות רפואית ישנו מימד חשוב של פיצוי כספי.

    תשלומי הפיצויים הגבוהים ביותר שניתנו בגין רשלנות רפואית

    בעזרת הפיצוי הזה יכול התובע לממן המשך טיפולים רפואיים, לעמוד בתשלומי תרופות ולכסות על הפסדי כושר השתכרות.

    תוכן עניינים

    כל אחד מהשיקולים הללו עומד מול בתי המשפט הנדרשים להחליט על פיצויים בגין רשלנות רפואית ולכן מדובר על תיקים מורכבים ומסובכים.

    מעל 16 מיליון שקל פיצויים

    תשלומי הפיצויים הגבוהים ביותר בישראל לאחר מקרה של רשלנות רפואית נפסקו בשנת 2009 לזכות אדם בן 32 ועומדים על לא פחות מ-16 מיליון שקלים.

    הפיצוי הושת על עיריית תל אביב וזאת בשל מקרה שהתרחש בבית חולים "רוקח" שפעל לשעבר בעיר.

    התובע סובל משיתוק מוחין לאחר שאובחן בצורה רשלנית כסובל מהתייבשות כשהיה בן שלושה חודשים בלבד.

    בית המשפט קבע שהעירייה תשלם ישירות לתובע סכום של 14.5 מיליון שקלים, ועוד סכום של 1.6 מיליון שקלים אל המוסד לביטוח לאומי על מנת לעמוד בקצבאות החודשיות.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      14 מיליון שקל על אבחון כושל

      תשלומי פיצויים נדירים הוטלו בשנת 2008 על בית החולים "קפלן" הפועל במסגרת שירותי הבריאות הכללית. במקרה הזה קבע בית המשפט סך פיצויים של 14 מיליון שקלים.

      בתביעה שהוגשה עלתה טענה לרשלנות ומחדלים באבחון של מחלה תורשתית אצל עובר.

      הטעויות באבחון התרחשו אמנם לפני לידה בשנת 1990, אך המחלה התורשתית הנדירה פרצה רק כאשר התינוקת הגיע לגיל 8. הנזק המוחי נוצר לצמיתות והשופטת באותו מקרה קבעה כי אבחון נכון אמור היה להביא את ההורים להפסקת ההריון.

      ארצות הברית : שיא של 34 מיליון דולר פיצויים

      מעניין להשוות את סכומי השיא שנפסקו על תביעות רשלנות רפואית בישראל לבין תביעות רשלנות רפואית במדינות מערביות אחרות, כגון ארצות הברית.

      לפני מספר שנים פורסם מקרה בו אזרח אמריקאי זכה לאחר תביעת רשלנות רפואית בפיצוי על סך 34 מיליון דולר. אמנם חשוב לקחת בחשבון את הפרשי המטבע ואת הפערים בין עלויות הטיפול, אך בכל מקרה מדובר על הבדל משמעותי.

      המקרה הזה השפיע רבות על מערכת הבריאות בארצות הברית ועל הפרוצדורות אותן נוטלים רופאים במדינות אחרות.

      בנוסף, עורכי דין המתמחים בנושא של רשלנות רפואית מציינים כי בארצות הברית הפיצויים הממוצעים הם בסדר גודל של 10-20 מיליון שקלים ובישראל הפיצויים הם בערך 3 מיליון שקלים בלבד.

      מצד שני, רק 20% מהתובעים בגין רשלנות רפואית בארצות הברית זוכים לפיצוי. כל השאר נדחים על ידי בית המשפט ולכן ניתן לתהות האם המערכת באמריקה פחות הוגנת כלפי הציבור.

      סביר להניח שהתשובה אינה חד משמעית, אך היא יכולה לעזור ולשפוך אור על נושא מורכב ומסובך המשפיע על כל אזרח במדינה דמוקרטית.

      גידול בסכומי הפיצויים

      באופן כללי, חל בעשור האחרון גידול של 700% בסכומי הפיצויים הנפסקים בגין תביעות רשלנות רפואית. יחד עם זאת, כמעט 80% מהתביעות כלל לא מגיעות אל בתי המשפט ומסתיימות בהסכמי טיעון.

      הסכמים מן הסוג הזה משרתים את כל הצדדים משום שהם עוזרים לתובע להשיג כמות גבוהה יחסית של פיצוי, ומונעים מהמוסד הרפואי את ההודאה באשמה ואת נטילת האחריות השילוחית על התרשלות הרופא.

      ההערכות מדברות על כמות של 4,500 תביעות רשלנות רפואית המוגשות בישראל מדי שנה ומעל רבע מיליארד דולר פיצויים לזוכים.

      *לייעוץ בנושא רשלנות רפואית, מומלץ לפנות באינטרנט לפורום רשלנות רפואית של אתר הפורומים המשפטיים

      *המידע המשפטי המופיע באתר מידע משפטי lawyersinfo לא מחליף ייעוץ אישי אצל עורך דין, אין לראות בו כדי המלצה משפטית או חוות דעת. העושה שימוש באמור באתר, עושה זאת על דעת עצמו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9974772 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף