Lawyersinfo_MainPic מרכז מידע משפטי
Lawyersinfo_MainPic מרכז מידע משפטי
פנייה לייעוץ אישי



    זכויות נפגעים בתאונת פגע וברח (מדריך משפטי)

    זה לא משנה אם נפגעת בתאונת דרכים כשחצית במעבר חציה, רכבת על אופניים בחניון או נהגת לפי חוק בכביש המהיר. כנפגע בתאונת דרכים, מגיעות לך זכויות ואף פיצויים כספיים לפי חוק. החוק לא מחפש אשמים, יש רק פוגע ונפגע.

    זכויות נפגעים בתאונת פגע וברח (מדריך משפטי)

    הבעיה מתחילה כאשר לא ידוע מי הפוגע, ולפעמים, גם הפוך, לא ידוע מי הנפגע. גם במקרים כאלה שנקראים בעגה, תאונות פגע וברח, ברוב המכריע של המקרים, יש מה לעשות ואפילו אפשר לתבוע פיצויים.

    תוכן עניינים

    תאונת פגע וברח ללא נפגעים

    תקנה 145 (א) לתקנות התעבורה מטילה חובת מסירת פרטים מזהים של הפוגע לנפגע. מה קורה במקרה שנפגע רכוש, ובעצם אין נפגעים בגוף ובנפש?

    עורך דין תאונות דרכים תומר בכר מסביר כי בתאונת פגע וברח במקרה שמדובר ברכוש, כמו רכב חונה או רכוש אחר, חלה חובת השארת הפרטים לשוטר שנמצא במקום או במקום בולט, כך שבעליו של הרכוש הפגוע יוכל להיפרע מחברת הביטוח שלך, במקרה של נזק לרכושו.

    לפי חוק, במקרה שפגעת ברכוש, ואין שוטר או בעליו של הרכוש שנפגע לא נמצא בסביבה, עליך להשאיר את הפרטים הבאים: מספר רישיון נהיגה, מספר הרכב שפגע ברכוש ושם בעליו ומענו, וכן את מספר תעודת הביטוח ושם החברה המבטחת.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      תאונת פגע וברח עם נפגעים, מה עושים?

      ראשית, דאגו לפנות את הנפגעים האחרים, ואת עצמכם, על ידי פניה למוקד מד״א ומוקד המשטרה. שנית, הרחיקו נהגים מהמקום על ידי סימון במשולש אזהרה במרחק מה מהתאונה. אחרי שכולם בטוחים, כדאי לתעד כמה שיותר פרטים ומידע בזירת התאונה.

      כדי להוכיח שהנהג הפוגע באמת ברח לאחר הפגיעה:

      1. נסו לצלם את לוחית הרישוי של הרכב הפוגע, במידה וזה מתאפשר.
      2. התקשרו למשטרה ודווחו על תאונת "פגע וברח".
      3. צלמו את זירת התאונה, רצוי מכמה זוויות מרחוק ומקרוב, וגם אם יש סימנים על הכביש או על רכוש או צמחיה באזור.
      4. אספו פרטי קשר של הולכי רגל ונהגים שנכחו במקום.
      5. ציינו בפני אנשי הרפואה השונים בחדר המיון ובשטח שנפגעתם במהלך תאונת פגע וברח, על מנת שיתעדו זאת במסמכים רפואיים.

      ממי אפשר לתבוע פיצוים בתאונת פגע וברח?

      מי שנפגעו בתאונת פגע וברח, או מרכב ללא כיסוי ביטוחי, יגישו תביעה לפיצויים מחברת קרנית. לפני שמגישים את טופס התביעה, מומלץ להתייעץ עם עו״ד בתחום תאונות דרכים, שכן הליך הגשת התביעה וההתנהלות מול קרנית יכולה להיות מורכבת.

      מי שנפגעו בתאונת פגע וברח, או מרכב ללא כיסוי ביטוחי, יגישו תביעה לפיצויים מחברת קרנית

      ״קרנית״ היא תאגיד ממשלתי, שנוקט צעדים להימנע ממרמה. הם יבררו אם הנפגע נקט בכל המאמצים על מנת לאתר את הרכב הפוגע, כולל ניסיונות לאתר את הנהג שנמלט. הפיצויים יאושרו רק אם וכאשר יתברר שאכן אין אפשרות לגבות פיצויים מהנהג הפוגע. חשוב לזכור ש"קרנית" לא מפצה נהגים שאינם מבוטחים ולא מטפלת בנזקי רכוש.

      לסיכום, שמרו על עצמכם מכל תאונה, אך אם נפגעתם חשוב לטפל בנפגעים האחרים ובעצמכם, ולדאוג לתבוע את חברת הביטוח הרלוונטית על מנת לקבל פיצויים וזכויות לשיקום לאחר התאונה. בכל מקרה, רצוי להתייעץ עם עו״ד מומחה בתאונות דרכים, ובפרט בתאונות פגע וברח.

      המורכבות המשפטית בתאונות פגע וברח מחייבת תשומת לב ייחודית וניסיון מקצועי, שכן התאגיד המבטח, לא שש לחלק פיצויים לכל מי שתובע אותו. חובת ההוכחה שמוטלת על התובע לא פשוטה למי שנפגע בתאונה ועסוק בלשקם את עצמו. חשוב לקבל ליווי משפטי הולם עם עו״ד מומחה ומנוסה וכך תוכל להתמקד בעצמך וללתת למומחה את העבודה לדאוג למיצוי זכויות וקבלת פיצויים הולמים.

      *המידע המשפטי המופיע באתר מידע משפטי lawyersinfo לא מחליף ייעוץ אישי אצל עורך דין, אין לראות בו כדי המלצה משפטית או חוות דעת. העושה שימוש באמור באתר, עושה זאת על דעת עצמו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9974772 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף