Lawyersinfo_MainPic מרכז מידע משפטי
Lawyersinfo_MainPic מרכז מידע משפטי
פנייה לייעוץ אישי



    עלויות תרגומים נוטריוניים ושירותי נוטריון לפי החוק

    תעריף שירותי הנוטריון קבוע על פי החוק ומפורסם על ידי משרד המשפטים. במאמר הבא נביא דוגמאות לתעריפים ונסביר מתי רשאי הנוטריון לא לגבות תשלום עבור השירותים.עלויות תרגומים נוטריוניים ושירותי נוטריון לפי החוק

    על פי החוק יש לספק שירותים נוטריוניים על פי תעריף קבוע בלבד. מטרת התעריף היא למנוע מצב של אפליה בין שרותי נוטריון, או מקרים בהם נוטריונים מחייבים לקוחות במחירים מופרזים.

    תוכן עניינים

    העלויות הקבועות של תרגומים נוטריונים מבטיחות כי אדם הזקוק לשירותים מן הסוג הזה יוכל להתכונן לכך מראש. המחירון על שירותי נוטריון נמצא באתר משרד המשפטים ומתעדכן על פי מדד המחירים לצרכן.

    דוגמאות לתעריפים עבור שירותי תרגום נוטריוני

    מבחינת אישור נוטריוני על נכונות של תרגום, עד מאה המילים הראשונות עומד התעריף על 208 שקלים. כל מאה מילים נוספות או חלק מהן, עד כמות של אלף מילים בסך הכל, תחייב את הלקוח בסך 166 שקלים.

    מעל אלף מילים ראשונות יעלו כל מאה מילים או חלק מהם 80 שקלים. במידה ולקוח מגיע אל הנוטריון לצורך קבלת יותר מאישור אחד לכל תרגום, על כל אישור נוסף יחייב אותו הנוטריון בתשלום של 66 שקלים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      תעריפים קבועים נוספים

      שירותים שונים של נוטריונים מתומחרים בצורה אחרת. בניגוד לתרגום הנוטריוני בו יש לבחון את כמות המילים ולבדוק האם היקף המסמך עובר רף מסוים, באישור העתק צילומי של מסמך לדוגמא נקבע מחיר אחיד של 66 שקלים לעמוד הראשון ועוד 5 שקלים לכל עמוד נוסף.

      ניתן לראות דוגמאות לכך גם בעלויות נוספים של שירותים נוטריוניים על פי החוק:

      1. אישור שפלוני נמצא בחיים – 166 שקלים
      2. קבלה ואישור של תצהיר – התצהיר יכול להינתן בשבועה או בכל דרך אחרת כאשר הלקוח מחויב ב-168 שקלים למצהיר הראשון ו-67 שקלים לכל מצהיר נוסף.
      3. אימות הסכם ממון – הנוטריון מוסמך לאמת הסכם ממון אשר נעשה על פי הסעיפים הקבועים בחוק ועל פי חוק יחסי ממון בין בני זוג, ולגבות עבור השירות 368 שקלים. במידה ובאותו מעמד ניתן אימות למסמכים נוספים יגבה הנוטריון 64 שקלים עבור כל אימות.

      מתי מותר לנוטריון לא לגבות שכר?

      ועדת הנוטריונים של לשכת עורכי הדין קבעה מספר מקרים בהם הנוטריון רשאי לא לגבות שכר. אלו הם מקרים יוצאי דופן לכן יש לבחון היטב את הנסיבות:

      • שירות לעמית – במידה וקולגה שהוא בעצמו עורך דין ונוטריון ניגש לקבלת שירותים נוטריוניים, הנוטריון רשאי לא לגבות ממנו תשלום.
      • שירות לאדם חסר אמצעים – במידה ואדם מוגבל מאוד או חסר אמצעים ואף מוכר ככזה על פי החוק, רשאי הנוטריון לא לגבות ממנו תשלום.
      • הוצאת אישור חלופי – הנוטריון יכול לא לגבות תשלום מכל אדם במידה והוא מתבקש להוציא אישור נוטריוני חלופי עקב טעות של הנוטריון הקודם.

      הנוטריונים לא יכולים לגבות סכומים גבוהים או נמוכים יותר מאלו הקבועים בחוק עבור השירותים אותם הם מספקים

      בדקו מה הם השירותים הדרושים עבורכם

      הנוטריונים לא יכולים לגבות סכומים גבוהים או נמוכים יותר מאלו הקבועים בחוק עבור השירותים אותם הם מספקים. המחוקק מקפיד מאוד על התקנה הזו, וניתן לראות זאת באופן בו מפורט התעריף באתר משרד המשפטים.

      אזרח המעוניין בשירותים נוטריונים יכול לוודא מה היא העלות עוד לפני שהוא מגיע אל הנוטריון. בצורה כזו ניתן לבדוק האם הנוטריון פועל על פי החוק, מהי רמת האמינות שלו וכיצד הוא מתנהל.

      מבקרי נוטריונים פועלים בכל רחבי הארץ על מנת לפקח ולבקר על הנעשה בתוך משרדי עורכי הדין. גם האזרחים יכולים לקחת חלק בפיקוח, בין אם באמצעות בדיקת תעריפי השירותים ובין אם על ידי השוואה בין נוטריונים.

      יחד עם זאת, יש לזכור כי ישנם מקרים בהם הנוטריון מספק שירותים אשר אינם במסגרת תפקידו ולכן שכר הטרחה עשוי לגדול בצורה חוקית.

      *המידע המשפטי המופיע באתר מידע משפטי lawyersinfo לא מחליף ייעוץ אישי אצל עורך דין, אין לראות בו כדי המלצה משפטית או חוות דעת. העושה שימוש באמור באתר, עושה זאת על דעת עצמו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9974772 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף