Lawyersinfo_MainPic מרכז מידע משפטי
Lawyersinfo_MainPic מרכז מידע משפטי
פנייה לייעוץ אישי



    תאונות אופנוע: מי מממן עלויות פינוי באמבולנס ואשפוז?

    מאות ישראלים נפגעים בכל שנה בתאונות דרכים שחלקן תאונות אופנוע. לחלקם נגרמים נזקי גוף חמורים, ועקב כך, יש צורך לפנותם מזירת התאונה באמבולנס ולעתים אף לאשפזם בבית חולים. אך האם זהות האדם/הגוף המממן את עלויות הפינוי באמבולנס והאשפוז, תלויה בסוג תאונת הדרכים?

    תוכן עניינים

    מי מממן עלויות פינוי באמבולנס ואשפוז כשתאונת האופנוע היא גם תאונת עבודה?

    ישנן תאונות דרכים שמתרחשות במהלך עבודתו של הנפגע בהן, בדרכו אליה או בדרכו חזרה ממנה. תאונות אלה נקראות תאונות עבודה. ואולם, יש לציין, שכדי שתאונת דרכים שלא מתרחשת במהלך עבודתו של הנפגע תיחשב לתאונת עבודה, היא צריכה להתרחש במסלול שמוביל ישירות מבית הנפגע למקום עבודתו או להיפך.

    לדוגמא, אם אדם תכנן להגיע מביתו לקיוסק, ומהקיוסק להמשיך למקום עבודתו, ותאונת הדרכים שבה הוא נפגע מתרחשת בדרכו לקיוסק – אין זו תאונת עבודה. עם זאת, יש לציין שתאונות המתרחשות כשהסטיות מהמסלול הישיר הן קלות (למשל, עצירה בתחנת דלק לשם מילוי דלק או מילוי אוויר בגלגלי הרכב), מוחרגות על ידי הפסיקה ונחשבות לתאונות עבודה.

    כאשר תאונת האופנוע היא גם תאונת עבודה, הפינוי באמבולנס ממומן על ידי המוסד לביטוח לאומי, אך חשוב להבהיר שהנפגע אינו פטור מכל אחריות – עליו להגיש תביעה למוסד זה, כדי שיכיר בתאונת הדרכים כתאונת עבודה. על הנפגע לתבוע גם את חברת הביטוח שביטחה בביטוח חובה את הרכב.

    הנפגע יכול לפעול מול הביטוח הלאומי בשני אופנים:

    1. לפנות אליו באופן מיידי ולדרוש ממנו שישלם עבור הפינוי באמבולנס
    2. לשלם עבור הפינוי מכיסו הפרטי, ואחר כך למסור את הקבלה על התשלום לביטוח הלאומי, כדי שזה ישלם לנפגע את הכסף עבור הפינוי.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מי מממן עלויות פינוי באמבולנס ואשפוז כשתאונת הדרכים אינה תאונת עבודה?

      כשתאונת הדרכים אינה תאונת עבודה, מסביר עו"ד יונתן סורקין כי קופת החולים שהנפגע מבוטח בה היא זו שמממנת את הפינוי ומשלמת ישירות למגן דוד אדום, אם:

      • הנפגע פונה בניידת טיפול נמרץ (בין אם נשאר לאשפוז בבית החולים ובין אם לאו)
      • הנפגע פונה באמבולנס שלא מהווה ניידת טיפול נמרץ אך נשאר לאשפוז בבית החולים.

      כדי שזכאותו של הנפגע לכך תמומש, על הנפגע להציג בקופת החולים את שובר ההתחייבות שצוות האמבולנס מסר לו, לכל המאוחר בתוך 30 ימים מהיום שבו קיבל את הטיפול.

      אם הנפגע פונה באמבולנס שלא מהווה ניידת טיפול נמרץ ולא נשאר לאשפוז בבית החולים, הוא בעצמו מממן את הפינוי. עם זאת, הנפגע יכול לפנות באופן מיידי לחברת הביטוח שביטחה בביטוח חובה את הרכב ולדרוש ממנה שתשלם עבור הפינוי.

      אפשרות נוספת היא שהנפגע ישלם עבור הפינוי מכיסו הפרטי, ואחר כך יעביר לחברת הביטוח את הקבלה עבור התשלום על הפינוי, וחברת הביטוח תשלם לנפגע את אותו הסכום.

      לסיכום, התשובה לשאלה מי מממן עלויות פינוי באמבולנס ואשפוז כתוצאה מתאונת דרכים, אינה זהה לגבי כל תאונת דרכים. ראשית, נשאלת השאלה האם תאונת הדרכים היא גם תאונת עבודה או שאינה כזו.

      אם לא מדובר בתאונת עבודה, נשאלת השאלה באיזה סוג אמבולנס פונה הנפגע, ואם פונה באמבולנס שלא מהווה ניידת טיפול נמרץ – נשאלת השאלה האם נשאר לאשפוז בבית החולים. ככל שהתשלום לא משולם בזמן, מצטברות בעבורו ריביות, וישנו סיכוי לעירוב של ההוצאה לפועל בנושא. לכן, חשוב לדעת מוקדם ככל האפשר, מי מממן את עלויות הפינוי, בהתאם לנסיבות המקרה.

      *המידע המשפטי המופיע באתר מידע משפטי lawyersinfo לא מחליף ייעוץ אישי אצל עורך דין, אין לראות בו כדי המלצה משפטית או חוות דעת. העושה שימוש באמור באתר, עושה זאת על דעת עצמו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9974772 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף