Lawyersinfo_MainPic מרכז מידע משפטי
Lawyersinfo_MainPic מרכז מידע משפטי
פנייה לייעוץ אישי



    טיפים והמלצות שכדאי לקבל ממשרד עורך דין ביטוח

    רבים מאתנו מבטחים את עצמם בפוליסות ביטוח בתחומים שונים בחיים נגד צרות שעלולות לבוא עלינו. דא עקא, לא תמיד מקבלים מחברות הביטוח את התמורה לה אנו מצפים.

    טיפים והמלצות שכדאי לקבל ממשרד עורך דין ביטוח

    במאמר זה נביא טיפים והמלצות שכדאי לקבל מעורך דין ביטוח לפני שרוכשים פוליסת ביטוח בתחומים שונים.

    תוכן עניינים

    מהן המלצות עורך דין ביטוח בנוגע לפוליסת ביטוח בריאות

    אילו עניינים יש לבדוק בפוליסה לפני שחותמים עליה, ומה ניתן לעשות כדי להבטיח את יישום הפוליסה בבוא היום על-ידי חברת הביטוח?

    1. חברה גדולה ומקצועית – כדאי לבחור חברה גדולה וותיקה בתחום, שכן לרוב יש לחברות כאלה קשרים עם שירותים רפואיים ורופאים רבים וטובים יותר – הן מבחינה כמותית והן מבחינה איכותית.
    2. מה לכלול בפוליסה? – רצוי שהפוליסה תכלול כמה שיותר שירותים חיוניים שאינם כלולים בביטוח הרפואי הממלכתי, כגון: תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות, ניתוחים והשתלות בארץ ובחו"ל וכד'.
    3. פרטים טכניים – יש להקפיד לקבל עותק של פוליסת הביטוח המלאה, ולבחון אילו מקרים רפואיים מחריגה הפוליסה. כמו כן, חתימה על פוליסת ביטוח רפואית מותנית בחיתום רפואי והצהרת בריאות של מבוטח, ולעיתים הוא נדרש לעבור בדיקה רפואית.

    בכל מקרה, מומלץ כמובן להיעזר בעורך דין ביטוח מנוסה ומקצועי בכל שלבי רכישת הפוליסה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מהן המלצות עורך דין ביטוח בנוגע לפוליסת ביטוח דירה

      כאשר מדברים על ביטוח דירה, יש להבחין בין ביטוח המבנה עצמו לבין ביטוח התכולה שבדירה. ביטוח המבנה נועד לפצות את הדייר על נזק שאירע למבנה עקב תקלה טכנית (פיצוץ בצנרת) או אירוע טבע (רעידת אדמה).

      גובה הפיצוי בביטוח מבנה הדירה נקבע לפי שווי עלות בניית המבנה מחדש. מומלץ לבדוק בפוליסת הביטוח האם ספקי שירותי התיקונים לדירה שמציעה הפוליסה במקרה שנגרם לה נזק, מוכרים כמקצועיים.

      ביטוח תכולת הדירה נועד לפצות את הדייר על נזק שנגרם לרכוש הנמצא בדירה. שווי הרכוש נקבע בדרך כלל על-ידי שמאי מומחה של המבטח. את הפיצוי על תכולת הדירה ניתן לקבל או בכסף, או ברכוש חדש כתחליף לזה שניזוק.

      יש לשים לב, שפוליסת הביטוח אינה מכסה תיקונים למכשירי חשמל שהתקלקלו ו- 100% מערכו של כסף מזומן המוחזק בדירה.

      כמו כן, מומלץ לכלול בפוליסת הביטוח נזקים לצד ג', כגון: אורחים או עובדי אחזקה שבאים לדירה, או דירה אחרת שעלולה להינזק במקביל לדירה המבוטחת. לבסוף, גם בפוליסת ביטוח דירה מומלץ לבחור בחברת ביטוח גדולה וידועה בעלת חוסן פיננסי איתן.

      גובה הפיצוי בביטוח מבנה הדירה נקבע לפי שווי עלות בניית המבנה מחדש

      מהן המלצות עורך דין ביטוח בנוגע לביטוח רכב

      הביקוש הרב ביותר לביטוחים נמצא בענף ביטוח הרכב. כאשר מדברים על ביטוח רכב, יש להבחין בין ביטוח חובה לביטוח מקיף.

      • ביטוח חובה – כל בעל רכב מחויב לבטח את רכבו ב"ביטוח חובה". בעבר היה נהוג תעריף אחיד לכל חברות הביטוח, אולם ב- 2001, בעקבות רפורמה בענף הביטוח, הוא בוטל.

        כיום התעריפים נקבעים על-ידי חברות הביטוח, אולם עדיין יש עליהם פיקוח של המפקח על הביטוח. בקביעת התעריף נלקחים בחשבון הן מאפייני הרכב והן מאפייני הנהג (עבר תעבורתי).

        ההפרש בין התעריפים בחברות הביטוח השונות יכול להגיע למאות שקלים, ולכן מומלץ לערוך השוואה מקיפה בין החברות. ביטוח חובה מבטח רק נזקי גוף. החוק קובע, שכל נפגע זכאי לפיצוי בהתאם לפציעה שלו ללא שיקולי אשמה.

      • ביטוח מקיף – מדובר בביטוח רשות המכסה נזקי רכוש לרכב, בגין מגוון אירועים שעלולים לגרום לו נזק (גניבה, תאונה, נזקי טבע וכד').

        לפני שרוכשים ביטוח מקיף יש לבדוק אילו סוגי נזקים היא מכסה, אילו שירותים מציעה חברת הביטוח במקרה של נזק, מהו סכום ההשתתפות העצמית הנדרש מהמבוטח ועוד. מומלץ להיעזר בעורך דין ביטוח שיעזור לבחור את הפוליסה הטובה ביותר עבורך.

      סיכום – ישנם סוגים רבים של פוליסות ביטוח. במאמר זה הבאנו המלצות לגבי שלושה סוגי ביטוחים נפוצים. בכל מקרה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין ביטוח מנוסה ומומחה בתחום, על-מנת לחסוך הן בכסף והן בעוגמת נפש עתידיות.

      *המידע המשפטי המופיע באתר מידע משפטי lawyersinfo לא מחליף ייעוץ אישי אצל עורך דין, אין לראות בו כדי המלצה משפטית או חוות דעת. העושה שימוש באמור באתר, עושה זאת על דעת עצמו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9974772 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף