Lawyersinfo_MainPic מרכז מידע משפטי
Lawyersinfo_MainPic מרכז מידע משפטי
פנייה לייעוץ אישי



    היתרונות של תהליך גישור

    היתרונות של תהליך גישור

    יש מספר יתרונות ברורים לתהליך של פתרון סכסוכים בין פרטים בדרך של הידברות ישירה ובהסכמה.

    ראשית, הליך גישור חוסך עלויות כבדות ובירוקרטיה מסורבלת המלווה התנהלות מול בתי משפט בארץ ובעולם. כיום כבר ידוע כי בית המשפט עשוי להתעכב חודשים ושנים לפני מתן פסק דין, בתהליך הגורר אחריו השלכות ונזקים בלתי הפיכים.

    רק באמצעות הליך מוסכם הנקבע באופן אזרחי ואובייקטיבי ניתן לזרז את הפתרון לשביעות הרצון כל הצדדים המעורבים.

    שנית, צדדים יכולים לפנות למגשר מיד כאשר מתגלה הסכסוך, ביחד או לחוד. הם לא צריכים לחכות למעורבות של שופט או לצו בית משפט אשר ייתן את האות לתחילת הפתרון.

    כך ניתן לחסוך זמן וכסף ולהימנע מסכומי תביעות העומדים על עשרות אלפי שקלים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      היתרונות של תהליך גישור אינם באים לידי ביטוי רק בהיבט הכלכלי. עמיחי יעקבי מסביר כי ברמה המעשית, ניתן להשתמש בגישור כמעט בכל תחום בו קיים סכסוך.

      הטכניקה נשארת דומה בין אם מדובר על סכסוכי שכנים, סכסוכים מוניציפאליים, סכסוכים עסקיים ואפילו מקרים רגישים של גירושין, פרידה, חלוקת רכוש, צוואות וכן הלאה.

      הליך הגישור אינו מבחין בין זירות משפטיות או דיני עוולות.

      המטרה המרכזית של התהליך היא להגיע להסכמה משותפת, הנשענת על רצונם החופשי של הצדדים.

      היתרונות של תהליך גישור

      סביבה נעימה לפתרון

      עוד יתרון של גישור הוא פשטות התהליך. בעוד סכסוכים משפטיים נבדקים מנקודת מבט צרה, בתהליך מן הסוג הזה נבחרת ראייה רחבה המביאה בחשבון גורמים שונים.

      התהליך אינו מפשט את הסכסוך למונחים בינאריים: הוא מעלה לדיון את הנקודות החשובות, עוזר להגדיר סדר עדיפויות ויוצר סביבה נעימה יותר בין אנשים הנמצאים בסכסוך מרגישים נוח להיפתח ולהשתתף.

      גישור מתנהל באמצעות שיחות משותפות של הצדדים עם המגשר, ומשיחות נפרדות של כל אחד מהצדדים עם המגשר. במקרים אלו המגשר הוא למעשה גורם אובייקטיבי שתפקידו לפקח על השיחות ולהתוות את הדרך.

      המגשר מקובל על הצדדים והוא פחות מאיים מעורך דין, שופט או נציג של מוסדות הציבור. התנהלות מול מגשר היא נוחה ונעימה ולעיתים קרובות היא עוזרת להגיע לתוצאות הרצויות.

      בהצלחה!

      *המידע המשפטי המופיע באתר מידע משפטי lawyersinfo לא מחליף ייעוץ אישי אצל עורך דין, אין לראות בו כדי המלצה משפטית או חוות דעת. העושה שימוש באמור באתר, עושה זאת על דעת עצמו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9974772 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף